ensitavoite

ensitavoite

maanantai 19. toukokuuta 2014

Iltareenejä, messuja ja metrilakuja. Nii! ja aurinkoa! vihdoin!

Moikka!
Mää oon hyvinvointivalmentaja ny! Hehe, no siis Personal Trainer-koulutusputki koostuu siis kolmesta eri jaksosta, ensin on hyvinvointivalmentaja jossa on käytännössä pienoiskoossa koko pt-putki. Seuraavaksi on kaksi viikonloppua ja siis viisi päivää kestävä kuntosalivalmentaja- osuus, joka päättyy näyttöön ja tenttiin. Sitten alkaa itse pt-vaihe, eli hyvin paljon syvemmälle mennään eri asioissa. :)
Vitsi, mä olen niin iloinen ja onnellinen tästä päätöksestäni!
Tai no, mies, joka meillä asuu, teki sen päätöksen mun puolesta, kun minä vain aina sitä vatuloin ja olen tämmöne jahkaaja.
Enihau, tosi ihana juttu ja olen tosi onnellinen ja iloinen tästä asiasta. Sopii varmaan mulle muutenkin tämmönen kun oon semmonen natsipirkko tekniikoiden kanssa niin on varmaan helpompaa sitte tehä näyttöjä ja semmosiakin kun ei oo "vähän sinne päin"-tyyppinen itse normaalistikaan omassa treenissä.


Tämä on ollut mulle muutenkin tosi silmiä avaavaa kaikin tavoin. Siis on ollut, vaikka olenkin siis ollut vasta kaksi päivää aamusta iltaan opiskelemassa, niin silti, on ollut tosi kiva tulla pois omilta mukavuusalueilta (joo sori soriiiiiii tiijän että sana on tosi ärsyttävä. ) ja katsoa kuntoilua, liikuntaa ja ravitsemusta laajemmasta näkökulmasta eikä vain omien tarpeiden ja tekemistensä kautta. Minähän tietty oon tässä elämässäni kattonu tosi paljon tätä liikuntaa tästä bodibodisössönsössön-näkökulmasta kun itse oon siittä kiinnostunut. On ollut mukavat kaksi päivää katsella laajempaa kuvaa, kun liikunta on monia asioita. On ollut mukavaa perehtyä niihin kestävyyslajeihin, ravitsemukseen sitäkin kautta ettei aina mietitä laihtumista/lihastenkasvatusta/tms vaan pohditaan kokonaisvaltaisesti kehon hyvinvointia ja huoltoa. Esimerkiksi sitä, että salitreeni olisi hyväksi juoksijalle ja toisinpäin. Toki pitää huomioida lajikohtaiset tavoitteet, mutta noin yleisesti. Minustahan tulee siis personaalinen raikku, ja oletettavasti asiakkaani ovat tavallisia ihmisiä tavallisessa mukavassa arjessaan, ilman sen suurempia ihmeellisyyksiä. Ei silloin tarvitse miettiä välttämättä, kannattaako sitä salitreenin rinnalle hankkia aerobista, kun pääsääntöisesti ne tukevat kuitenkin toisiaan eivätkä vie mitään pois tavalliseltä kuntoilijalta, päin vastoin.
Noniin joojoo nyt kuulostan just niin aivopestyltä pölliäiseltä kuin mun kuuluukin näin tuoreena opiskelijana! :D

Eilen meillä oli luentojen lisäksi taas liikuntaa.
Käytiin tossa Heinäpäässä oulussa vähän mäkiä juoksemassa, sykerajoja kateltiin ja maksimisykkeitä haeskeltiin. HIki tuli, aurinko paistoi, mut ei ollu yhtään samanlainen fiilis kuin yläasteen liikuntatunnilla, jolloin tuli jätettyä kavereiden kanssa luistimet/liikuntavaatteet/sukset/what ever kotiin tahallaan jotta voi vaan lähteä polttelemaan tupakkaa lenkille. Eli tosin sanoen, kivaa oli!

Sitte taas luentoja jonka jälkeen lähdettiin haarahyppelyille ja venyttelemään. Sitten pääsi suihkuun ja lounaalle.

Homma alkoi aamuysiltä ja loppui viideltä.

Ilta meni ystävien hääpalaverissa. Muut joivat GinTonicia, minä sain kans oman tuopin:
Cola Zeroa siis. :) Pillit ja kaikki. :)
Ruoka oli hyvää ja häistä tulee hienot, minä kiidin kotia että ehdin nähdä vauvasta edes vilauksen.
Ehdinkin.
Loppuillan makasin sohvalla:

Tänään vietettiin mukavaa päivää, käytiin Ihana-messuilla Oulussa (maailmanluokan pettymys, ihan hanurista, miksei tommosilla voi olla enemmän näytteilleasettajia hei?) ja osallistuttiin varmaan KAIKKIIN kilpailuihin mitä oli. Olen päättänyt voittaa hypoxi-kuurin, koska haluaisin vain testata sitä uteilaisuuttani. Hyvä ystäväni tosin on menossa kuukaudeksi semmoselle hoitojaksolle, saan varmaan infoa häneltä siitä. Onko joku käynyt? miltä se TUNTUU?

Tärkein syy, miksi mentiin messuille(jos ei lasketa miehen, joka meillä asuu, lakritsienostopakkoa), oli se että toinen hyvä ystäväni saa mannispuddea. ja hän sai! Tästä kuvaa alla. Oli tyär onnellinen. Olisin itse halunnut maistaa banaani-toffeeta jota Voimariini kovasti on mainostellut mutta koska sitä ei ollut paikan päällä maistatuksessa, antoivat ihastuttavat mannispojat minulle maistiaspussin kotiin. En ole jaksanut sitä vielä väkertää tekeytymään koska tänään on ollut mitä mahtavin päivä!
Aurinko on paistanut ja ollaan vaan nautittu!
Kuvakoostetta:
Tämän mahtavan aurinkopäivän jälkeen makasin lattialla pohtien, jaksaisinko millään lähtä salille. Jaksoin, mikä oli hyvä, koska oli kiva treeni.
En muista, koska olen viimeksi ollut yhdeksän jälkeen tai edes seitsemän jälkeen tai kuudenkaan jälkeen salilla.
Hyvä treeni, tykkäsin, selkää tein. Ja vatsoja.
Ja kuvailin elämääni, TIETYSTI!
Illalla siis vielä 18 näytti puhelin lämpöjä, lämmintä on ollut.

Semmosta.
On aina tarpeen kuvata hauista, kun on selkäpäivä. :D
Huomenna alkaa taas uusi kierto. Oon aatellu että voisin vähän muokkailla mun treeniä, siis pyörittää sitä ihan kunnolla ympäri. No, jäänpä pohtimaan, kello on jo puoli yksi, lähden tästä maate.
Heissan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

heräsikö ajatus? jaa se kanssani!