ensitavoite

ensitavoite

sunnuntai 9. helmikuuta 2014

Sairasvuoteen ääreltä

Moi.
Mä olen ollut viikon, siis VIIKON sairaana. Maanantai-iltana alko kurkku kipeytyä(mikä ei sinällään ole vaarallista) ja sit tiistaiaamuna olin jo aika perusflunssainen kurkkukipuineni ja räkähommineni. Jätin jalkapäivän väliin, veri veri kuud aidie koska sitten kävi niin, että illalla olin jo aika palasina. Keskiviikkona mies, joka meillä asuu, meni vasta viideksi (thank God!!!) ja sain maata lähes koko päivän. Olin tosi töttöröö mutta iltapäivällä jaksoin jo nousta ja leipasta Runebergin tortut
Olis kai ne kauniimpiakin voineet olla mutta maku ratkaisee eikö vain? hehe. Söin yhden. Ajattelin että sairaana kato saa vähä löysäillä. En muutenkaan ole vetänyt orjallisesti ruuan kanssa mutta ei se ole vaikuttanut mihinkään muuhun kuin ehkä paranemiseen kestoon.
Mutta niin. Mä oon sairastanut sen kunnon manflun (jos et tiedä, google tietää.) ja vieläkin oon aika palasina.
Mutta kävin silti eilen salilla. Oli pakko, ajattelin että henkinen tasapainoni alkaa järkkyä jo aika pahasti jos en pääse treenaamaan, ja luultavasti perheeni sisäinen tasapaino on alkanut myös järkkyä mökkihöperyyteni ja treenaamattomuuteni johdosta.
Suunnitelmissa oli ihan pieni olka-ojentaja-treeni, mutta niinhän siinä kävi että meikämuija veivas hikikarpalo otsalla (mitä olkapäivänä ei yleensä tapahdu) ihan kunnon setit. Ihan perus, pystyä käsipainoilla, viparit sivuille ja eteen (piti muuten testaa viparit eteen taljassa, unohdin) ja takaolat ja ojentajat ja jaadijaat ja hyvin meni. Vatsalihaksia kun lähdin tekemään niin olin jo aika naatti. Roomalaisessa penkissä kympin kiekonkanssa vinoja kuitenkin. Josko siinä joku meni perille asti.
Tai sitten ei.

Miksi en ole treenannut tällä viikolla siis neljään päivään? Siksi, että mun olo on ollut ihan paska. Mua ei yleensä nuhat ja muut haittaa, mutta mun olo on ollut niin huono, ettei mitään jakoja. Kärsin morkkiksista mutta nekin menivät ohi, koska en voinut potea muuta kuin flunssaani.
Nytkin yskin keuhkoja pihalle ja niistän aivoja nenän kautta ulos, mutta pääsääntöisesti olo on ihan ok.

Käytiin eilen vauvan ja sen isän, eli miehen joka meillä asuu, kanssa frendillä. Ei olla käyty siellä yli vuoteen, ja se asuu tossa viiden minuutin matkan päässä. kävellen siihen menee ehkä vartti. Ei riskeerattu, mentiin autolla.
Siellä on mun ilmainen Omenatuki, ja sain uusia biisejä mun Ipodiin ja vähän jeesiä muutenkin näihin mun omppuihin. Hieno juttu.
saatiin hyvää torttuakin:
Mä söin tunnissa yhden, mies joka meillä asuu, veti koko reissun aika kolme. Oonko mä kertonu koskaan että miten paljon se syö kaikkea moskaa ja näyttää silti tosi kuumalta? käsittämättömän epäreilua. En ala.

Arvatkaa mitä mä söin iltapalaksi eilen? siis niiden lakujen lisäksi..
Mozzarellasalaattia!! mä oon himoinnu mozzarellaa kuukausitolkulla, eilen lähisiwastamme sitä kävin sitten ostamassa. Salaatti itsessään ei ehkä näytä maailan herkuimmalta, mutta maku ratkaisee, maku ratkaisee…

Olen myös oppinut jotakin uutta! Eilen yritin kuvata mun olkapäitä takaapäin itse (ah, miten helppo tehtävä.. :D ) ja sitten tajusin että miten niitä olemattomia selkälihaksia pittää jännitellä ja pullistella! mä en oo siis tajunnu (mikä liittyy myös siihen, ettei niitä selkäfileitä ole ollut ollenkaaaaaaaaan…) miten se tehdään, ja nyt ihan sattumalta hoksin että osaankin ehkä, koska tuolta vähän alkaa näkyä:
Joo, tän mä laitoin ton olan takia. On siinä joku lihas. on on.
joo sori mä tiedän, niitä tuli taas monta. Muttakun mä ajattelin et ehkä näistä YHDESSÄ sais jonkun käsityksen et mistä puhun.. XD

Mää halluisin puhua kauheen syvällisiä teille kun oon lukenu syvällisiä juttuja blogeista, mutta en jaksa. :D Jo pelkästään tämän tekstin tuottaminen oli uuvuttavaa flunssantuskassani, mutta ajattelin että kirjoitan nyt jotain ettette raksupoksut luule että mä oon alkanu syämään vaan sipsejä ja viidakkomixejä (en tiedä mistä noi vaihtoehdot tuli mun päähän, en syö kumpiakaan.. :O )
Tarkoitus olis yrittää tänään selkätreeniä. JOsko tästä pääsis järkeväksi taas.
AI NIIN!

Mä oon laihtunu blogatessani yli kymmenen kiloa. Kuten mainittu, kokonaisuudessaan enemmän, mutta blogin aikana.
Ja sit mun vauva pissas eilen mun päälle. Vähän offtopic mut oli pakko.

3 kommenttia:

  1. Hei muistahan parannella ittes kunnolla ennenkuin alat riehumaan :D ettei tuu takapakkia :/

    Tsemppiterkuin Päivi :)

    VastaaPoista
  2. Komppaan Päiviä, paranemisia sulle.

    VastaaPoista
  3. molemmille terkkuja, että sunnuntai oli treenivapaa. :D eilen kävin, siitä lisää myöhemmin, tänään sitten taas levossa. mulla on joku "lepoviikko" nyt, pääsen kumminkin vähän treenailemaan niin pysyy pää kasassa. :D

    VastaaPoista

heräsikö ajatus? jaa se kanssani!